Annons

fredag, april 18, 2008

Är i Kinna nu

Just nu sitter jag hemma hos min faster i Kinna och försöker att börja skriva på min roman, men det går inget bra. Jag bara längtar efter datorn som jag ska få nästa vecka (det är klart nu). Kanske går det lättare att skriva då.

Anledningen till att vi är i Kinna är att vi är och hälsar på farmor (87 år, tror jag att hon är). Det var längesedan som vi var och hälsade på henne och nu är det allt dags att göra det igen.

Vi åkte buss till Borås där min faster hämtade oss. Hon har nyss tagit körkort så det var extra roligt idag att hon hämtade oss. Efter att hon hämtade oss så åkte vi till Nettonett och handlade två nya trådlösa telefoner (ingen mobil) till farmor. Hennes gamla telefon fungerar inte riktigt som den ska. Efter att vi köpt en sån så åkte vi till farmor. Snacka om att hon blev glad att se oss. Hon bara sken upp av glädje. Det är väldigt roligt att träffa henne. Jag tycker trots att hon är 87 år (tror jag) så tycker jag att hon trots sina krämpor såg ganska pigg ut. Jag har inte sett henne så pigg på flera år. Detta gjorde mig glad. Jag trodde inte att hon skulle vara så pigg, men det var hon. Vi åt mat och pratade en hel del.

Eftersom farmor inte mådde så bra mot slutet så beslöt vi oss för att sova hos Irene, min faster och besöka farmor imorgon igen.
Så här sitter jag hemma hos min faster och försöker delge er alla händelser om det som hänt idag.

Synd bara att vi ska åka hem igen imorgon till Norrköping (är hos pappa den här helgen). Det blev ett kort besök den här gången. Vi får stanna längre nästa gång helt enkelt.

Bilder kommer på min bilddagbok imorgon.

Inga kommentarer:

Annons