Annons

onsdag, april 09, 2008

Jag ser negativa kommentarer som positiva så ni kan aldrig reta mig angående min blogg

Jag står just nu vid en dator i caffan på min skola och får stå till svars för en del.

- Du har ju inte lika många besökare som Kenza. Hon har ju 26000 besökare per dag. Det har inte du.

Jag får förklara mig genom att säga att det inte spelar någon roll hur många besökare jag har. Det räcker för mig om jag bara har 1 besökare. Jag måste säga att jag är stolt över att jag överhuvudtaget har ett par hundra besökare om dagen till bara 16 stycken. Det gör ingenting. Jag måste säga också att en sån här kommentar är ganska rolig och jag tycker inte att jag tar illa upp Jag tycker bara att det är rolig att få olika kommentarer och om de handlar om min blogg (oavsett vad de handlar om) så gör det mig inget.

En del kanske tror att den här kommentaren är elak menad, men jag tror och hoppas inte det. Jag tror och hoppas att den fyller en rolig funktion. Jag tycker att det är rolig. Om folk tror att jag anklagar dem för något. Jag tycker att det är roligt att få diverse kommentarer, men vad jag vill att folk ska förstå är att jag aldrig tar illa upp över någon som helst kommentar. Jag vill väcka känslor och om jag nu har gjort det med den här texten så är det bra, men när det gäller kommentaren så tycker jag inte att någon ska ha dåligt samvete. Jag tycker mer att det är roligt att få en sån här kommentar. Det är inte roligt att bara få positiva kommentarer. Det behövs en varierad pott.

Innan jag började skriva denna text så har en del sagt till mig:

- Jag tycker att det är jättebra att har runt 300 besökare per dag.

Den här kommentaren i likhet med den förra tar jag som positiva kommentarer. Jag försöker att vända de negativa kommentarerna till något positivt och jag tar därför inte illa upp. Jag tänker alltid positivt när det gäller min blogg.

UPPDATERAT: Den här kommentaren är mycket positiv. Det kanske inte framgick.

Jag kommer alltid att kämpa för att öka min läsarskara, men det är inget krav. Det är absolut inget krav. Skulle man skriva i tron om att man skulle få fler läsare så skulle man inte skriva något bra. Då skulle man skriva en massa blaj, blaj. Det blir inget bra då.

Alla som tror att det inte kan säga vad som helst om min blogg har fel. Det finns ingen kommentar som är för elak när det gäller min blogg. Jag tar emot sådana kommentarer, men jag kanske inte publicerar dem. Det beror på lagstiftning. Jag läser allt och jag gör allt för att tillgodose mina läsare.

Är det något som ni saknar i min blogg?
Maila mig och berätta på: mikael@klokboken.com

Er Klokboken


Inga kommentarer:

Annons